Powered by Smartsupp

Sava motor

  • by Jan Dudek
Sava motor
Nie ma sensu powtarzać banału, że silnik to serce e-bike'a i jeden z jego kluczowych elementów. Sava stosuje w swoich e-rowerach dwa podstawowe typy silników, różniące się lokalizacją.

Silnik środkowy

Lokalizacja silnika środkowego jest stosowana przede wszystkim w e-bike'ach górskich i trekkingowych Sava. Zalety tego umieszczenia są następujące:
  • Precyzyjne i płynne przenoszenie mocy silnika w zależności od procesu jazdy.
  • cicha i płynna praca silnika
  • idealny rozkład masy motocykla, silnik jest umieszczony w środku ciężkości
  • poprzez wybór odpowiedniego przełożenia można wpływać na prędkość roweru i silnika, uzyskując w ten sposób optymalny stosunek prędkości podczas jazdy
  • aby osiągnąć mniejsze zużycie roweru. Idealne zużycie energii wpływa oczywiście na maksymalny zasięg Twojego e-bike'a.
  • łatwy demontaż przedniego i tylnego koła, na przykład gdy trzeba wymienić lub załatać przebitą oponę

Z drugiej strony, wadami silnika centralnego są:

  • większy nacisk na jakość regulacji shiftera i przerzutki
  • mniejsza trwałość łańcucha koła w porównaniu z kołem normalnym
  • niski opór silnika przy jeździe bez wspomagania

W naszych e-rowerach stosujemy dwa rodzaje silników centralnych. Bafang i ExtraDrive 500, silnik opracowany dla Sava przez Shengyi. Na ten silnik ExtraDrive 500 oferujemy przedłużoną gwarancję na 5 lat.

motor_elektrokola

Parametry silnika średniego roweru elektrycznego Sava

 

Silnik tylny

Wybieramy tę lokalizację dla rowerów elektrycznych Sava składanych, szutrowych i górskich. Przyczyny takiego stanu rzeczy są następujące:

  • silnik nie stawia oporu po wyłączeniu. Dlatego bez problemu będzie działać nawet przy mniejszej pojemności baterii, co docenisz w przypadku rowerów składanych i gravelowych
  • błyskawiczne przyspieszenie roweru, również odpowiednie dla ruchu miejskiego
  • minimalne wymagania serwisowe


Oczywiście, są dwie strony każdej monety. A tam gdzie są zalety są też wady. W przypadku silników tylnych są to: 

  • nierównomierne rozłożenie masy całkowitej roweru i wynikające z tego gorsze prowadzenie. Dlatego zintegrowana bateria jest lepsza niż bateria na tylnym bagażniku, która jeszcze bardziej obciąża tył e-bike'a.
  • gorsza czułość napędu podczas jazdy ze względu na brak czujnika nacisku na pedał (skrętnego)
  • gorsza sprawność w stosunku do silników centralnych przy większym obciążeniu akumulatora
  • jeśli musisz wymienić dętkę tylnego koła, potrzebujesz specjalnego klucza
  • Silnik do roweru elektrycznego Sava 
  • motor elektrokolo Sava

    Parametry tylnego silnika roweru elektrycznego Sava


YOUR CART (0)

No Products in the Cart